Maak een afspraak: 050-5266541
Burg J.G. Legroweg 100 in Eelde
Veilig, snel en makkelijk betalen
Tevredenheidsgarantie

Ons grootste merk: Arena

Een geweldige reis die in 1973 begon...

München 1972. Horst Dassler, zoon van de oprichter van Adidas, was aanwezig op de
Olympische Spelen toen Mark Spitz zeven historische, gouden medailles won. Samen met de
rest van de wereld was Horst behoorlijk onder de indruk van Mark Spitz. Hij was namelijk niet
alleen de eerste atleet die zeven gouden medailles tijdens één toernooi won, hij zwom ook nog
eens zeven wereldrecords! Dassler begon meteen met het maken van plannen voor een bedrijf
in zwemkleding. Dat bedrijf kennen we tegenwoordig onder de naam arena. We hebben een
aantal hoogtepunten uit de geschiedenis van arena voor je op een rijtje gezet.

Jaren '70
Dassler wist dat sportsponsoring dé sleutel tot succes voor het merk was. En hij had gelijk. In
1976 waren alle atleten en producten klaar voor de Olympische Spelen in Montreal en werd het
harde werken beloond: het arena Elite Team won maar liefst 44 medailles!

Jaren '80
Gewend om altijd de eerste te zijn, introduceerde arena in 1980 de ‘Flyback’. Flyback was het
eerste competitie zwempak dat op de rug voorzien was van dunne bandjes, om zo grotere
openingen bij de schouders en een open rug te creëren. Dit zorgde voor maximale
bewegingsvrijheid van het bovenlichaam. Tegenwoordig geven nog steeds veel zwemmers de
voorkeur aan de bewegingsvrijheid die de Flyback stijl biedt.

Jaren '90
Met de lancering van X-Flat in 1997 deed het Research & Development team van arena
iedereen versteld staan. Het materiaal was dunner, zachter en 25% lichter dan elk ander
materiaal dat tot nu toe werd gebruikt voor wedstrijdpakken. En X-Flat was alleen maar een
preview op wat er in 2000 ging komen...

Jaren '00
De drive van arena om over bestaande grenzen heen te gaan, bezorgde de zwemwereld
meerdere technische doorbraken, waaronder de Powerskin (2000), de Powerskin X-Treme
(2004) en de Powerskin R-evolution (2008). De Powerskin technologie werd het vlaggenschip
van de nieuwe generatie full-body wedstrijdpakken. Maar de meest geavanceerde innovatie
kwam in 2009 op de markt en droeg de naam X-Glide. Deze innovatie kwam zelfs in de lijst van
Time Magazine met de beste uitvindingen van 2009. Nadat de FINA het gebruik van
polyurethaan in zwempakken verbood, lanceerde arena de Powerskin ST, XP, R-evo, R-evo+
en de nieuwe X-Glide. In 2012, het jaar van de Olympische Spelen in Londen, introduceerde
arena de Powerskin Carbon Pro. Dat pak biedt een revolutionair voordeel dat bekend staat
onder de naam 'smart compression'.

Vandaag de dag is Arena alom aanwezig in maar liefst 80 landen over de hele wereld, waarbij
Arena zich ook sterk maakt voor de organisaties met sponsoring. Zo is Arena de technisch
sponsor en leverancier voor vele zwemfederaties, waaronder de Koninklijke Nederlandse
Zwembond en de FLNS (Luxemburgse Zwemfederatie). Bovendien sponsort Arena topatleten.
In Nederland zijn dit o.a. Ranomi Kromowidjojo, Sharon van Rouwendaal en Ferry Weertman.
In België is dit o.a. Fanny LeCluyse.

Stilstand is achteruitgang, daarom blijft arena innoveren zodat jij kan doen wat je graag wilt:
winnen. Net zoals arena zelf ook altijd wil winnen.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »